2014-04-15
 15:57:02

liten bit av himlen

15/4-2014
Livet är bra härligt! 
Sitter på stranden här på Koh Samui och tittar ut över det till synes oändliga havet. Månen lyser full och så vacker har jag nog aldrig sett den. Jag kom hit igår efter en väldigt lång och stundtals jobbig resa. 
Jag var väldigt ledsen över att åka ifrån Koh Chang, när jag nu hade träffat rätt många roliga människor att hänga med, men det kommer flera :-).
Gårdagen spenderade jag mest på rummet, var för trött och ledsen för att orka gå ut. Har ätit lite för mycket sötsaker dessutom, som gör att humöret har hoppat upp och ner. 
Det som gör mig glad dock är att jag känner att jag inte måste fly längre. Jag har blivit tillfreds med mig själv, slutat tycka synd om mig och skylla alla mina problem på än det ena, än det andra. Det känns som en stor
vinst.
Idag bestämde jag mig för att gå in till centrum, dock trodde jag att det var närmare än det var, så promenerade nästan en mil innan jag var framme. Fastnade i några ordentliga skyfall, men det gjorde mig inte så mycket. Det var oändligt vackert och jag njöt hela vägen. 
Först hade jag tänkt hyra en moped, men fick raskt ett nej till svar när han som hyrde ut förstod att jag aldrig kört moppe förut, och det är jag glad för när han förklarade att även om det inte är så mycket trafik här, så är den som finns rätt farlig. 
Imorgon ska jag ta mig till vattenfallet på ön, det är 80 meter högt och ska vara fantastiskt fint. Sen bär det av till Koh Phangan i övermorgon. Förhoppningsvis är det lite lugnare nu efter full moon partyt som var igår.
Hade tänkt ta mig en lugn kväll med en bra bok och månljuset som sällskap :-)
 
 
Puss och kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: