2013-12-26
 15:00:41

Lombok

Halloj alla glada!
Långt uppehåll, ber om ursäkt för det. Vi har det bra, jag lyckades dra på mig en ordentlig hörselgångsinflammation, så fick ta en tur via sjukhuset på Bali. Suverän service och de var jättegulliga. Fick dock spendera ett par sömnlösa nätter, pga smärtan. Har nu testat på den underbara sovställningen att sitta upp, gick väl sisådär.

Nu är det i alla fall bättre, så det är bra!
Vi åkte ifrån Bali i söndags, vilket var jobbigt då vi var tvungna att åka ifrån "våra" strandkillar. Vi lyckades verkligen bli bra kompisar med dem, men livet går vidare ;-). Kom till Kuala Lumpur på eftermiddagen och det ösregnade verkligen. Vi har blivit förföljda av regnet, så det är tur att det i alla fall är varmt.

Kuala Lumpur var verkligen inte så som vi trott. Folk var jätteotrevliga och speciellt i och med att vi är unga kvinnor utan manligt sällskap så fick vi inte service på nästan något ställe. jag kunde inte tro mina ögon när folk faktiskt flyttade sig ifrån närheten av vårt bord vid middagen, bara för att vi var västerlänningar och utan manligt sällskap (och visade håret!!!).

4 dagar klarade vi av där, men sedan bestämde vi oss för att skippa resten av Malaysia denna gång och åkte tillbaka till Indonesien. Nu är vi på Lombok, en ö som ligger österut ifrån Bali. Varmt här också, och inget regn än så länge wohoooo haha.

vi ska åka över till de fabulösa Gili-öarna någon dag och möta upp Johnny, en av strandkillarna som kommer därifrån. Han har blivit som en lillebror, fastän han är äldre än oss haha.

nu ska jag gå och vara lite social med Johanna!

puss och kram
2013-12-09
 16:21:13

Bali holiday

Hej hej hallå!

Vi har det så sjuhelsike bra att jag knappt vet var jag ska börja :)
Vi är kvar i Legian, som ligger mellan Kuta och Seminyak på Bali. Igår var vi med Stina på en strand som hette Geger Beach i Nusa Dua, ungefär 40 minuters bilfärd från Legian. Helt fantastisk strand med kritvit strand och såklart jättevarmt vatten :-).
Sedan bjöd hon oss på middag på en fiskrestaurang som var något utöver det vanliga. Maten var så sjukt god!!
Vi åt en fisk som hette Baramundi som var supergod!

Idag har vi spenderat hela dagen på "vår" strand hos "våra" strandkillar, 5 balineser som är superroliga :-D
Våra favoriter är Johnny och Chon'ki. De är jätteroliga och trevliga :-).

sedan fick vi sällskap av en kille från Nya Zeeland som hette Mark, som bor jättenära Auckland så han ska hjälpa oss med att hitta bra saker att göra där när vi kommer dit, vilket är jätteschysst!!
På onsdag kommer en DJ till ön som heter AfroJack som vi ska försöka se, ska bli suuuuiper haha!!!!!

det har verkligen ösregnat idag så vi satt och drack öl med strandkillarna och lärt oss att man blir korkad av räkor, att öl gör en smart och att chili gör dig kort, men het haha! Jag hann också med att göra en sandman, istället för en snögubbe ;-). Han fick namnet santa the blob.

Imorgon ska vi få följa med Stina till hennes tygfabriker, vilket jag ser fram emot. Det ska bli spännande att se hur hon arbetar och hur allt går till!

Nu måste jag sova

Ha det så bra,

puss och kram
2013-12-04
 17:53:43

Bali

Halloj!
Nu har vi kommit fram till Bali, och äntligen hittat ett hotell som är Ok.
Första kvällen var ett skämt, varken jag eller Johanna kommer egentligen ihåg den. Vi kommer fram till Bali Village hotel och det är en renoveringsplats!

Rummet luktade mögel och det var så galet varmt!
Vi sover första natten där och morgonen efter går vi ut för att hitta ett nytt ställe. Efter mycket om och men så hittar vi Sawassdekha, en thai-restaurang som även hade rum. Det var marginellt bättre,  men vi tog det bara för att det var bättre än Bali Village. Det blev dock en kalldusch (bokstavligt talat) när vi skulle duscha och det inte fanns varken varmvatten eller tryck.
Imorse gick vi ut på ännu en hotellrunda och hittade Su's cottage. Ett hotell med ett dubbelrum med fungerande dusch, fräsch toalett och balkong (!!!!!). Superfräscht och till samma pris som de andra två :-). Vi har spenderat en del tid på stranden också :-). Det är fantastiskt fint och varmt i vattnet! 30 grader minst :-D melikey!! Ikväll kom Stina också, så i övermorgon ska vi få hänga med till tygfabrikerna, vilket ska bli jättespännande. Nu måste jag sova!! Puss och kram
2013-12-02
 07:41:38

Singapore

Halloj!! Tänkte starta upp bloggen nu igen under resan!

Vi kom till Singapore i fredags, på eftermiddagen. Båda två var helt bombade,  trötta och varma! 30 grader varmt och 95%s luftfuktighet.
Vi bodde på ett hostel som hette the Pod, som vsr hur trevligt som helst, rent, snyggt och extremt centralt! Det ligger på Beach Road, ungegär 5 minuters promenad från Raffles hotell, där de gör den världskända drinken Singapore Sling. Vi var där igår kväll, drack två drinkar var för 650 spänn!! Lite smått panka nu haha!!

I lördags vaknade vi vid halv tio och drog ut på stan. Åkte turistbuss ;-) och såg hela stan :-) sjukt vacker och ren stad! Vi hade tur med vädret tills på eftermiddagen. Då var det någon som öppnade kranen!! Har aldrig blivit så blöt någonsin! Tur att det var varmt vatten i alla fall.

Igår var det halvdåligt väder, så vi gick på musem. Asian civilisation musem,  handlade mycket om religion. Väldigt spännande!

Nu sitter vi på Changi Airport och väntar på flyget (qatar airways) igen! Världens bästa flygbolag!!!! Man blir sååå bortskämd, även i ekonomiklass :-). Nu ska vi åka till Bali!!